如同我說的,我教他們怎麼做金子。我說,要做金子,需要汞以及一個中子。他們看著我,「但金子在原子上比汞少一個中子。」我說,「對,如果你想從汞,拿掉一個質子、一個中子、以及一個電子,去做金子的話。這會費很大的功夫。但如果你把一個中子放進汞裡,馬上改變成一個質子,與一個電子。然後汞會不穩定,變成金子與氦氣,我們就可以推動它變成能源。

 

As I said, I was teaching them how to make gold. I said, to make gold, we need mercury and one neutron. And they looked at me, “But gold is one neutron less atomically than mercury.” I said, “Yes if you want to take a proton, a neutron, and an electron out of mercury to make it gold, it is a lot of work. But if you put one neutron in the mercury, which immediately changes to a proton and an electron, then you have unstable mercury, which becomes gold and helium, and we can push it to become energy.

arrow
arrow
    全站熱搜

    妙妙貓 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()